Jag (bruden) uppskattar mycket enkla klänningar, gärna med femtiotalsstil, bomullstyg och färgen behöver inte vara vit.

Mikael (brudgummen) uppskattar  hellånga,traditionella,vita och gärna med mycket broderier.

Min blivande man tycker inte att det känns som om vi har gift oss ordentlig om min klänning inte är hellång och vit.
Jag och andra sidan vill bara känna mig fin och bekväm, med eftertryck på bekväm. Jag vill inte stå där och bli vigd,
lova kärlek och trohet och tänka på att spetsen kliar eller att underkjolarna inte sitter som de ska. Självklart förstår
jag till viss dela att ska man vara fin så får man lida pin men det är inte det som vår stora dag ska handla om.

Jag ska försöka hitta någon slags konpromiss mellan mina förväntningar på min klänning och Mikaels förväntningar
på min klänning.

Detta är en klänning i min smak :

50's Cotton Dress // Vintage 1950's White Pique Cotton Lace Wedding Dress XS

http://www.etsy.com/listing/99960454/50s-cotton-dress-vintage-1950s-white?category=weddings.dresses.vintage-gowns

Här tror jag vi har kompromissen:

A truly elegant wedding dress by Carmela Sutera

http://www.etsy.com/listing/97859501/a-truly-elegant-wedding-dress-by-carmela?category=weddings.dresses.vintage-gowns

Eller

Vintage 1950s Wedding Dress Emma Domb Bridal Gown. White Bow Cocktail. Romantic Summer Wedding Size S

http://www.etsy.com/listing/95380919/vintage-1950s-wedding-dress-emma-domb?category=weddings.dresses.vintage-gowns

Jag återkommer med vad som är en klänning i Mikaels smak. Han ska få godkänna först.

Jag tänker fortsätta länka fina klänningar i min smak i nästa inlägg i alla fall för det finns ju tusentals av dem.

Massa kärlek!